"Και να γιατί είμαι το πνεύμα της ανταρσίας, γιατί στα ιδανικά των κόσμων που γκρεμίζονται, φέρνω τα ιδανικά των κόσμων που γεννιούνται. Είμαι κάθε φορά το μέλλον..." Κ. Βάρναλης "ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ - ΑΝΤΙΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

Κυριακή 26 Μαρτίου 2017

Φυλακή στους πρόσφυγες - ξεπούλημα στα αεροδρόμια

Οι τοποθετήσεις μας στο Περιφερειακό Συμβούλιο της 24ης Μαρτίου 2017
1.Για το προσφυγικό
Ένα χρόνο μετά τη συμφωνία Ε.Ε. - Τουρκίας οι πρόσφυγες που παραμένουν εγκλωβισμένοι στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, ζουν σε άθλιες συνθήκες, μακριά από τον τελικό τους προορισμό. Έχουν υποστεί ρατσιστικές επιθέσεις και σοβαρούς τραυματισμούς, από ακροδεξιές συμμορίες που δρουν με την ανοχή της αστυνομίας. Ζουν εκτεθειμένοι στις κακές καιρικές συνθήκες, στην αφόρητη ζέστη το καλοκαίρι και στην παγωνιά, τη βροχή και το χιόνι τους χειμερινούς μήνες. Στοιβάζονται ακόμα και τώρα στα κέντρα κράτησης - τα σύγχρονα στρατόπεδα συγκέντρωσης - σε σκηνές καλοκαιρινού τύπου, πολλοί περισσότεροι από την χωρητικότητα των στρατοπέδων, σε άθλιες συνθήκες υγιεινής, σιτίζονται ανεπαρκώς, συχνά με σκέτο ρύζι. Μικρό ποσοστό από τα παιδιά πηγαίνει στο σχολείο και μάλιστα αποκλεισμένα στο απογευματινό ωράριο. Η περίθαλψή τους, έχει ανατεθεί στις Μ.Κ.Ο. και το ΚΕΕΛΠΝΟ, που αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τα πολλαπλά προβλήματά τους. Οι αιτήσεις ασύλου που υποβάλλουν εξετάζονται με πολύμηνες καθυστερήσεις και απορρίπτονται στην συντριπτική τους πλειοψηφία, ακόμα και για τους πρόσφυγες από τις εμπόλεμες ζώνες της Συρίας. Οι νεκροί πρόσφυγες, οι τραυματισμοί και οι απόπειρες αυτοκτονίας είναι το αποτέλεσμα αυτών των συνθηκών.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στηρίζει την εφαρμογή της συμφωνίας Ε.Ε. - Τουρκίας, με στόχο την αποτροπή των προσφύγων να φτάσουν σε ευρωπαϊκό έδαφος. Συντηρεί τις απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης των προσφύγων και τον εγκλωβισμό τους στα νησιά, ως αποτρεπτικούς παράγοντες για τους πρόσφυγες που σκέφτονται να περάσουν στην Ευρώπη μέσω της χώρας μας. Οι Ευρωπαίοι ηγέτες θεωρούν την Τουρκία του «σουλτάνου» Ερντογκάν ασφαλή χώρα για τους πρόσφυγες και συνεχίζουν τις απελάσεις. Οι αυτοδιοικητικοί άρχοντες και οι τοπικοί πολιτικοί παράγοντες των καθεστωτικών κομμάτων (ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι, ΑΝΕΛ, Λεβέντης), υπηρετούν πιστά τη συμφωνία συμφωνία Ε.Ε. - Τουρκίας, που εγκλωβίζει τους πρόσφυγες στα νησιά, ενώ συνειδητά δεν κάνουν τίποτα για να βελτιώσουν τις συνθήκες διαβίωσης τους. Αντίθετα αξιοποιούν και καλλιεργούν ανοιχτά το κλίμα ξενοφοβίας για λόγους ψηφοθηρίας. Δίνουν έτσι άλλοθι στους φασιστικούς πυρήνες και τη δολοφονική συμμορία της Χρυσής Αυγής, να οργανώνουν προβοκάτσιες και δολοφονικές επιθέσεις εναντίον των προσφύγων. Χάρη στις δημοκρατικές παραδόσεις των κατοίκων των νησιών μας και το οργανωμένο αντιφασιστικό κίνημα η μάχη για την υπεράσπιση των προσφύγων, ενάντια στον φασισμό και το ρατσισμό έχει σημαντικά αποτελέσματα. Η Χρυσή Αυγή αναγκάστηκε να κλείσει τα γραφεία της στη Μυτιλήνη. Οι κοινές κινητοποιήσεις Ελλήνων και προσφύγων απέτρεψαν τη γκετοποίηση και τον αποκλεισμό των προσφύγων. Το κίνημα αλληλεγγύης απέτρεψε την απέλαση του Αιγύπτιου απεργού πείνας Μ.Α.
Οι πρόσφυγες έφτασαν στα νησιά μας, διωγμένοι από τον πόλεμο, από τα καταπιεστικά καθεστώτα και από την φτώχεια που μαστίζει τις χώρες τους. Οι χώρες της Ευρώπης έχουν βαρύτατες ευθύνες για τις συνθήκες αυτές. Ως αποικιοκρατικές δυνάμεις λήστεψαν τον πλούτο των χωρών αυτών στο παρελθόν. Σήμερα οι ιμπεριαλιστικές δυνάμεις της Δύσης με τον εξοπλισμό αντικαθεστωτικών, την υποδαύλιση εμφυλίων, τις στρατιωτικές επεμβάσεις τους, την όξυνση του ανταγωνισμού τους για τον έλεγχο των πρώτων υλών και των ενεργειακών πηγών και την κλιμάκωση των πολέμων δημιουργούν τα καραβάνια των προσφύγων. Η παρουσία του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, η συμμετοχή της χώρας μας στις νατοϊκές επεμβάσεις και στον άξονα Ελλάδας – Κύπρου  – Ισραήλ και η πολεμική όξυνση με την Τουρκία, φέρνουν τον κίνδυνο του πολέμου μέσα στα σπίτια μας. Για τα προβλήματα των νησιωτών φταίνε πάνω απ’ όλα οι μνημονιακές πολιτικές, που επιβάλει το μαύρο μέτωπο των κυβερνήσεων, της Ε.Ε., του ΔΝΤ και του κεφαλαίου, που σπέρνουν τη φτώχεια, την ανεργία και την εξαθλίωση.
 Οι  Έλληνες εργαζόμενοι, οι φτωχοί και η νεολαία έχουμε κοινά συμφέροντα με τους πρόσφυγες του πολέμου και της φτώχειας. Απέναντί μας έχουμε την οικονομική ολιγαρχία, τους κεφαλαιοκράτες, τις κυβερνήσεις, την Ε.Ε. και το πολιτικό προσωπικό τους. Έλληνες και πρόσφυγες θα αγωνιστούμε μαζί ενάντια στον πόλεμο, τη φτώχεια, την ανεργία, τον φασισμό, το ρατσισμό και την οικονομική εκμετάλλευση. Για ψωμί, δουλειά και ζωή με αξιοπρέπεια και δικαιώματα. Άμεσα να κλείσουν τα στρατόπεδα συγκέντρωσης στη Μόρια και στη ΒΙΑΛ. Να αρθεί ο απαράδεκτος αποκλεισμός των προσφύγων στα νησιά. Να τους δοθούν ταξιδιωτικά έγγραφα, για να ταξιδέψουν στις χώρες προορισμού τους. Να σταματήσουν οι απελάσεις. Να καταργηθεί η συμφωνία Ε.Ε. - Τουρκίας και η συνθήκη Δουβλίνο ΙΙ. Οι πρόσφυγες που θα θελήσουν να μείνουν στα νησιά ή την ηπειρωτική Ελλάδα, να στεγαστούν σε αξιοπρεπείς συνθήκες μέσα στον οικιστικό ιστό.  Να τους δοθεί η δυνατότητα να εργαστούν και να ζήσουν μαζί με τους Έλληνες. Την περίθαλψή  και η φροντίδα τους να έχει το ελληνικό κράτος με την ανάπτυξη δημόσιων δομών και όχι οι Μ.Κ.Ο. Τα παιδιά να πάνε κανονικά στα σχολεία μαζί με τα ελληνόπουλα. Η Π.Β.Α. και οι Δήμοι των νησιών να αξιοποιήσουν τα κενά κτήρια για την φιλοξενία των μεταναστών. Οι πρώην αποθήκες της ΑΤΕ στον Καρά Τεπέ και το κλειστό κτήριο του εκθεσιακού κέντρου Καλουτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Να απομονωθούν οι ρατσιστικές φωνές και να βρεθούν οι αυτουργοί ρατσιστικών επιθέσεων και να τιμωρηθούν. Το μαζικό εργατικό και λαϊκό κίνημα και οι δημοκρατικοί πολίτες των νησιών μας να σταθούμε δίπλα στους πρόσφυγες.
Μαζί θα ζήσουμε, μαζί θα αγωνιστούμε, μαζί θα νικήσουμε.

2. Για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων

Η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων Μυτιλήνης «Οδυσσέας Ελύτης» και Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος» όπως και των υπόλοιπων 12 περιφερειακών αεροδρομίων που αποφάσισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, στηρίζεται σε μια αποικιακού τύπου σύμβαση - δέσμευση του τρίτου μνημονίου. Είναι μια σκανδαλώδης παραχώρηση στις απαιτήσεις του κεφαλαίου, προκειμένου με ελάχιστο κόστος να πάρουν μια χρυσοφόρα υπηρεσία στα χέρια τους, απογυμνωμένη από χρέη και δεσμεύσεις, χρεώνοντας στο κράτος και τον λαό τις όποιες υποχρεώσεις της εταιρίας προκύψουν στη συνέχεια.

Το συνολικό τίμημα ανέρχεται σε 2,1δισ. € για 40 χρόνια και περιλαμβάνει την καταβολή εφάπαξ ποσού 1,23 δισ. €, με τα υπόλοιπα 900 εκατομμύρια να καταβάλλονται στη διάρκεια της σύμβασης με ετήσιο εγγυημένο μίσθωμα ύψους 22,9 εκατομμυρίων και  ποσοστό 25% από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Η σύμβαση προβλέπει επενδύσεις από πλευράς Fraport 330 εκατομμυρίων € για την πρώτη τετραετία και 1,4 δισ. € για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες. Περίπου 22 εκατομμύρια επιβάτες εξυπηρέτησαν το 2014 τα 14 αεροδρόμια. Τα έσοδα τους ανήλθαν σε 477 εκατομμύρια €,  με αυξητική τάση το 2015. Επομένως μέσα σε 3 – 4 χρόνια η Fraport θα κάνει απόσβεση του εφάπαξ τιμήματος, ενώ μέσα στην πρώτη δεκαετία θα έχει κάνει απόσβεση του συνολικού ποσού μόνο από τα έσοδα των αεροδρομίων! Όμως η Φραπόρτ θα έχει κι άλλα κέρδη. Καταρχήν το κράτος για την πρώτη δεκαετία θα επιδοτεί τη Φραπόρτ με 80 εκατομμύρια ετησίως, ενώ θα της δίνει άλλα 120 για τις άγονες γραμμές και 26 εκατομμύρια ακόμα για τα λειτουργικά κόστη των μικρών αεροδρομίων. Επίσης, τα αεροδρόμια για να πωληθούν πρέπει να έχουν πιστοποίηση. Αυτό σημαίνει ότι το κράτος θα πρέπει να δώσει άλλο 1 δισ. € σε έργα.
Η Fraport παίρνει τα αεροδρόμια χωρίς υποχρέωση να πληρώνει ΕΝΦΙΑ, δημοτικά τέλη και έξοδα περιβαλλοντικών μελετών. Δεν δεσμεύεται να διατηρήσει τους υπαλλήλους της ΥΠΑ, παρά να επαναπροσλάβει κάποιους από αυτούς με εργασιακές συνθήκες και μισθούς γαλέρας. Έχει την δυνατότητα να μειώσει το μίσθωμα που έχει συμφωνηθεί ή να αναβάλει την πληρωμή του για λόγους «ανωτέρας βίας» ή να παρατείνει την διάρκεια της 40ετούς σύμβασης. Ακόμη, θα δικαιούται αποζημίωση σε περίπτωση που το κράτος αποφασίσει να κάνει αλλαγές στην νομοθεσία του, οι οποίες θα επηρεάζουν τα έξοδά της, όπως για παράδειγμα στις συμβάσεις εργασίας. Θα λαμβάνει αποζημιώσεις για τυχόν ζημιές σε μηχανήματα που μεταβιβάσθηκαν, ή για καθυστερήσεις έργων λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων. Της δίνεται η δυνατότητα να ορίζει αεροναυτικά τέλη ή μη, χωρίς την παρέμβαση καμίας κρατικής αρχής.
Αυτοί που θα θιγούν από την εγκατάσταση της Fraport είναι οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο και η συντριπτική εργαζόμενη πλειοψηφία των κατοίκων των νησιών. Ιδιωτικοποιήσεις σημαίνουν φτώχεια, ανεργία, διαλυμένες εργασιακές σχέσεις, και πανάκριβες ή ακόμη και ανύπαρκτες υπηρεσίες. Ο υπερδιπλασιασμός των φόρων ανά διαδρομή από 12 σε 26€ θα κάνει το αεροπορικό ταξίδι πανάκριβο. Μια σειρά εταιρειών χαμηλού κόστους δε θα πηγαίνουν πλέον σε αυτά τα αεροδρόμια, όπως συνέβαινε στα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του Ελ. Βενιζέλος, λόγω των υψηλότατων φόρων του. Με την παραχώρηση γειτονικών αεροδρομίων εν είδη πακέτου, είναι ορατός ο κίνδυνος ανάπτυξης ορισμένων μόνο εξ αυτών και της αποκλειστικά εποχιακής χρήσης, της υποβάθμισης ή του κλεισίματος των υπολοίπων, κάτι που θα εντείνει στα νησιά και τις απομακρυσμένες περιοχές το καθεστώς αποκλεισμού, στο οποίο έχουν καταδικαστεί. Οι τοπικές οικονομίες θα κρατούνται όμηροι, καθώς δημιουργείται ιδιωτικό μονοπώλιο στον τομέα των αερομεταφορών. Η Fraport παίρνει τα 14 πιο κερδοφόρα αεροδρόμια που διακινούν το 85% του τουρισμού. Το τουριστικό προϊόν θα ελεγχθεί πλήρως από το γερμανικό κεφάλαιο με την καθετοποίηση που θα προκύψει: γερμανικά αεροδρόμια, Γερμανός τουριστικός πράκτορας, γερμανικά ξενοδοχεία και γερμανικές αεροπορικές εταιρείες. Με ό,τι αυτό σημαίνει για τους ντόπιους επιχειρηματίες τουρισμού. Η μεγάλη αποδυνάμωση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, λόγω μετακίνησης πυροσβεστών στα αεροδρόμια είναι μια παράπλευρη συνέπεια της ιδιωτικοποίησης.
Οι ιδιωτικοποιήσεις αποτελούν στρατηγική επιλογή όλης της άρχουσας τάξης της ΕΕ και της Ελλάδας. Η συνταγή που ακολουθείται είναι παρόμοια με το πλιάτσικο που συμβαίνει σε όλες τις ιδιωτικοποιήσεις: Στον ΟΣΕ, τη ΔΕΗ, τα ΕΛΤΑ τεμαχίζουν τις ενιαίες ΔΕΚΟ, δίνουν σε εργολάβους τμήματά τους, κλείνουν άλλα και μειώνουν το προσωπικό προκειμένου να τις καταστήσουν «φθηνές» για να προσελκύσουν αγοραστές. Το ξεπούλημα των αεροδρομίων και συνολικά του δημόσιου πλούτου αποτελεί επιλογή της ντόπιας και ξένης αστικής τάξης ως κομμάτι της νεοφιλελεύθερης στρατηγικής αντιμετώπισης της κρίσης. Οι καπιταλιστές μπορούν να κάνουν μπίζνες πέρα και πάνω από τα σύνορα. Οι Ιταλοί καπιταλιστές μπορούν να αγοράζουν τα ελληνικά τρένα, οι Κινέζοι της Cosco το λιμάνι στον Πειραιά, οι Έλληνες εφοπλιστές και επιχειρηματίες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τα ορυχεία και τα καράβια των Βαλκανικών χωρών, ή να επενδύουν σε πανάκριβα ακίνητα στο Λονδίνο.
Εμείς λέμε: Τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, τα τρένα, οι οδικοί άξονες είναι δημόσια περιουσία, την οποία έχουμε χρυσοπληρώσει από τους φόρους μας, για να κατασκευαστούν και μας ανήκουν. Όπως επίσης μας ανήκουν το ρεύμα το νερό και οι δημόσιοι χώροι, που πάνε να ιδιωτικοποιήσουν. Δεν θα τους αφήσουμε! Η «Ανταρσία στο Αιγαίο» είναι αποφασισμένη να συμβάλλει στην ακύρωση της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων και το διώξιμο χωρίς αποζημίωση των αρπακτικών του κεφαλαίου που έβαλαν στο μάτι το δημόσιο πλούτο. Για την εθνικοποίηση με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο, ώστε οι μεταφορές να πραγματοποιούνται με την ευθύνη του λαού για τον ίδιο το λαό, με προστασία των εργασιακών σχέσεων και προσλήψεις για να καλυφτούν οι ανάγκες λειτουργίας τους. Για την ακύρωση όλων των ιδιωτικοποιήσεων. Για την απόδοση πολιτικών ευθυνών και όχι μόνο, σε όσους είναι συνένοχοι στο ξεπούλημα των υποδομών, καθώς και του δημόσιου και φυσικού πλούτου. Απαραίτητος κρίκος είναι η σύγκρουση με τον καπιταλιστικό μονόδρομο, που περνάει μέσα από τη ρήξη και αποδέσμευση από την Ε.Ε., η οποία και απαιτεί το ξεπούλημα των υπηρεσιών δημόσιου χαρακτήρα. Χρειάζεται όμως αγώνας και κινητοποίηση του μαζικού λαϊκού κινήματος, με αποφασιστικότητα και ενωτική λογική στη δράση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου